Alles van Nieuwegein
Bekijk de agenda
< november 2019 >
wk
ma
di
wo
do
vr
za
zo
44
 
 
 
 
1
2
3
45
4
5
6
7
8
9
10
46
11
12
13
14
15
16
17
47
18
19
20
21
22
23
24
48
25
26
27
28
29
30
 

Nieuwe fietsroute op initiatief van stadsmarketingpartners

Nieuwe fietsroute op initiatief van stadsmarketingpartners
Nieuwegein Geplaatst 20 oktober 2019

Op de fiets langs historische werken en unieke plekken in Nieuwegein? Dat kan vanaf nu met een nieuwe fietsroute van 17,5 kilometer.

De route gaat langs historische werken van de Nieuwe Hollandse Waterlinie en andere bijzondere parels in Nieuwegein. De route is een initiatief van stadsmarketingpartners en komt voort uit het succes van de PLOFparade. Fietsroutekaartjes zijn op diverse locaties in de stad beschikbaar.

De fietsroute is een ronde van 17,5 km en kan vanaf elk gewenst punt op de kaart gestart worden. De fietsknooppunten leiden door Park Oudegein, Vreeswijk, langs de Beatrixsluis en Plofsluis, via Down Under en Fort Jutphaas naar City. Het biedt fietsers de mogelijkheid om de historie, het vele groen en water in Nieuwegein te ontdekken. Stadsmarketingpartner Marcel
Strijland van Down Under: "In het uiterste puntje van de gemeente Nieuwegein ligt Down Under. Een recreatiegebied waar voor verschillende recreanten vertier te vinden is, maar nog niet bij iedereen bekend. Diverse recreanten weten ons met dank aan deze nieuwe route te vinden voor
een stranddag of andere (water)sportactiviteiten.
"

Fietsroutekaartjes beschikbaar
De fietsroutekaartjes zijn gratis af te halen op de volgende locaties: Fort Vreeswijk, Fort
Jutphaas, Sport- en evenementencomplex Merwestein, stadstheater DE KOM, de kinderboerderij en het MilieuEducatieCentrum (MEC) in het Natuurkwartier, Fort De Batterijen, Down Under en het stadshuis (receptie) van de gemeente. Ook is het routekaartje online beschikbaar op www.stadsmarketingnieuwegein.nl.

Stadstour tijdens PLOFparade 2020
Tijdens de PLOFparade op 14 juli jl. maakten bezoekers over een route van drie kilometer kennis met Fort Jutphaas, de Plofsluis en Fort de Batterijen. Naast leuke activiteiten voor het hele gezin, sport en spel was er verrassend vervoer tussen de forten en de Plofsluis. Het spelen en ontdekken op de waterlinieplekken stond centraal. Stadsmarketer Renske Dalmijn: ‘Ook voor de
volgende PLOFparade op zondag 12 juli 2020 nodigen we bedrijven uit om mee te doen. Nu voor een uitgebreidere stadstour. Het concept van de PLOFparade is het beleven van een route met verschillende vervoersmiddelen. Nieuwegein kenmerkt zich door logistiek en mobiliteit vanwege de gevestigde bedrijven, ligging en bereikbaarheid. De historische werken van de Nieuwe Hollandse Waterlinie laten bewoners en bezoekers Nieuwegein op een andere manier ontdekken.'

Samenwerkingsplatform
In samenwerking met de stadsmarketeer voor Nieuwegein werken bedrijven, organisaties en de
gemeente samen om Nieuwegein verder op de kaart te zetten. Het samenwerkingsplatform heeft
als doel om uit te groeien naar een organisatie voor stadsmarketing Nieuwegein. Meer informatie
is beschikbaar op www.stadsmarketingnieuwegein.nl.

Deelnemende projectpartners stadsmarketing: Fort de Batterijen/ID310, Down Under, ROC
Midden Nederland, SportID, stadstheater DE KOM, Club Rhijnhuizen, het Natuurkwartier, RED
Online Marketing en de gemeente Nieuwegein.


Meer informatie | Gemeente Nieuwegein

Reacties op dit bericht


Zelf een reactie toevoegen

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.




« terug

Uitvaartverzorging Midland