Alles van Nieuwegein
Bekijk de agenda
< november 2018 >
wk
ma
di
wo
do
vr
za
zo
44
 
 
 
1
2
3
4
45
5
6
7
8
9
10
11
46
12
13
14
15
16
17
18
47
19
20
21
22
23
24
25
48
26
27
28
29
30
 
 

B & W belicht

Klik hier voor het archief van B & W belicht gemeente Nieuwegein!

 


Oud archief op Allesvan.nl

Klik op onderstaande link en het bericht van B & W word geopend.

Openbare besluitenlijst 05-07-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 28-06-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 23-06-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 21-06-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 14-06-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 10-05-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 03-05-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 25-04-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 19-04-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 12-04-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 05-04-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 29-03-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 22-03-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 15-03-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 08-03-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 01-03-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 16-02-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 09-02-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 02-02-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 26-01-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 19-01-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 12-01-2016.pdf

Openbare besluitenlijst 15-12-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 08-12-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 17-11-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 10-11-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 03-11-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 27-10-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 25-10-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 13-10-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 29-09-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 22-09-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 15-09-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 08-09-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 01-09-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 25-08-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 04-08-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 29-07-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 07-07-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 30-06-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 23-06-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 09-06-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 03-06-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 26-05-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 19-05-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 12-05-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 06-05-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 28-04-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 21-04-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 14-04-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 07-04-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 31-03-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 24-03-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 17-03-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 10-03-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 03-03-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 24-02-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 17-02-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 10-02-2015 .pdf

Openbare besluitenlijst 03-02-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 27-01-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 20-01-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 13-01-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 06-01-2015.pdf

Openbare besluitenlijst 16-12-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 02-12-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 25-11-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 18-11-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 11-11-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 04-11-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 28-10-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 14-10-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 07-10-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 30-09-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 25-09-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 23-09-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 16-09-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 15-07-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 08-07-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 01-07-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 18-06-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 10-06-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 03-06-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 13-05-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 06-05-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 29-04-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 22-04-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 15-04-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 08-04-2014pdf

Openbare besluitenlijst 25-03-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 18-03-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 11-03-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 04-03-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 25-02-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 18-02-2014.pdf

Openbare Besluitenlijst 11-02-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 04-02-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 28-01-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 21-01-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 14-01-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 07-01-2014.pdf

Openbare besluitenlijst 20-12-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 17-12-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 10-12-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 03-12-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 26-11-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 19-11-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 12-11-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 05-11-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 29-10-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 22-10-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 15-10-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 08-10-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 01-10-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 24-09-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 17-09-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 10-09-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 03-09-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 27-08-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 20-08-2013.pdf

Openbare Besluitenlijst 13-08-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 23-07-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 16-07-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 09-07-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 02-07-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 25-06-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 18-06-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 11-06-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 03-06-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 28 mei 2013.pdf

Openbare besluitenlijst 21 mei 2013.pdf

Openbare besluitenlijst 14-05-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 07-05-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 29-04-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 23-04-2013.pdf

Openbare besluitenlijst 16-04-2013.pdf

09-04-2013.pdf

02-04-2013.pdf

26-03-2013.pdf

19-03-2013.pdf

12-03-2013.pdf

05-03-2013.pdf

26-02-2013.pdf

12-02-2013.pdf

05-02-2013.pdf

29-01-2013.pdf

22-01-2013.pdf

15-01-2013.pdf

08-01-2013.pdf

11-12-2012.pdf

04-12-2012.pdf

27-11-2012.pdf

20-11-2012.pdf

13-11-2012.pdf

06-11-2012.pdf

30-10-2012.pdf

23-10-2012.pdf

16-10-2012.pdf

09-10-2012.pdf

02-10-2012.pdf

25-09-2012.pdf

18-09-2012.pdf

11 september 2012.pdf

4 september 2012.pdf

28 augustus 2012.pdf

21 augustus  2012.pdf

14 augustus 2012.pdf

07 augustus 2012.pdf

24 juli 2012.pdf

17 juli 2012.pdf

10 juli 2012.pdf

3 juli 2012.pdf

26 juni 2012.pdf

19 juni 2012.pdf

12 juni 2012.pdf

5 juni 2012.pdf

29 mei 2012.pdf

22 mei 2012.pdf

1 mei 2012.pdf

24 april 2012.pdf

17 april 2012.pdf

10 april 2012.pdf

3 april 2012.pdf

27 maart 2012.pdf

20 maart 2012.pdf

13 maart 2012.pdf

6 maart 2012.pdf

28 februari 2012.pdf

21 februari 2012.pdf

14 februari 2012.pdf

07 februari 2012.pdf

17 januari 2012.pdf

10 januari 2012.pdf

3 januari 2012.pdf

20 december 2011.pdf

13 december 2011.pdf

6 december 2011.pdf

29 november 2011.pdf

22 november 2011.pdf

15 november 2011.pdf

8 november 2011.pdf

1 november 2011.pdf

25 oktober 2011.pdf

11 oktober 2011.pdf

4 oktober 2011.pdf

27 september 2011.pdf

20 september 2011.pdf

13 september 2011.pdf

06 september 2011.pdf

30 augustus 2011.pdf

23 augustus 2011.pdf

16 augustus 2011.pdf

9 augustus 2011.pdf

2 augustus 2011.pdf

26 juli 2011.pdf

19 juli 11.pdf

12 juli 2011.pdf

05 juli 2011.pdf

28 juni 2011.pdf

21 juni 2011.pdf

14 juni 2011.pdf

31 mei 2011.pdf

24 mei 2011.pdf

17 mei 2011.pdf

10 mei 2011.pdf

03 mei 2011.pdf

26 april 2011.pdf

19 april 2011.pdf

12 april 2011.pdf

5 april 2011.pdf 

29 maart 2011.pdf  

22 maart 2011.pdf 

15 maart 2011.pdf

8 maart 2011.pdf

1 maart 2011.pdf

22 februari 2011.pdf

15 februari 2011.pdf

 


 

B & W belicht 8 februari 2011


 

 

 

1. C.M. De Vos 8 februari 2011

 


 

Korte inhoud ingekomen stukken en te behandelen zaken Presidium

1 MO/STW 2011/2225 Onderwerp:
Benoeming stembureaus voor de verkiezing van de leden van de Provinciale Staten op woensdag 2 maart 2011; Aanwijzen van stemlocaties

Beslispunten:
- Stembureauvoorzitters en stembureauleden, conform bijgevoegde lijst, te benoemen op grond van artikel
E 3 en E 4 van de kieswet;
- Instemmen met de lijst reserveleden stembureaus;
- Vaststellen van de stemlocaties.

Akkoord met voorstel

 



2. B.J. Lubbinge 8 februari 2011

 


 

Korte inhoud ingekomen stukken en te behandelen zaken Presidium

1 S&B/DO 2011/2227 Onderwerp: Afwijzen planschadeverzoek de heer De Wilde / Raadstede 108

Beslispunten: 1. De aanvraag om tegemoetkoming in planschade van de heer de Wilde van 20 januari 2010 af te wijzen;
2. De heer de Wilde via bijgevoegde conceptbrief op de hoogte te stellen van dit besluit.

Akkoord met voorstel



2 S&B/HBO 2011/2224 Onderwerp: Uitvoeringsprogramma omgevingsrecht 2011

 

Beslispunten: 1. Het Uitvoeringsprogramma omgevingsrecht 2011 vast te stellen.
2. De gemeenteraad op de hoogte te brengen van dit Uitvoeringsprogramma en het Uitvoeringsprogramma zelf ter inzage te leggen bij de griffie, nadat de raad het Beleidskader omgevingsrecht 2011-2014 - Deel I heeft vastgesteld.
3. Het Uitvoeringsprogramma in zijn geheel te versturen aan de VROM-Inspectie en de Provincie Utrecht nadat de gemeenteraad het Beleidskader omgevingsrecht 2011-2014 - Deel I heeft vastgesteld.
4. Het Uitvoeringsprogramma bekend te maken via de gemeentepagina van het huis-aan-huisblad "De Molenkruier" en ter inzage te leggen bij het loket bouwen van de Stadswinkel, nadat de gemeenteraad het Beleidskader omgevingsrecht 2011-2014 - Deel I heeft vastgesteld.

Samenvatting:
Op 20 januari 2010 heeft de heer de Wilde een aanvraag tegemoetkoming planschade bij de gemeente ingediend. Aanvrager stelt schade te lijden door de bouw van het nieuwe Stadshuis en enkele appartementencomplexen in de directe nabijheid van zijn woning aan de Raadstede. Het college van B&W heeft conform de daarvoor geldende procedure een adviseur voor deze verzoeken aangewezen. Deze adviseur adviseert om het verzoek af te wijzen. Het college heeft besloten om het verzoek om tegemoetkoming planschade conform het advies van de adviseur af te wijzen.

Akkoord met voorstel



3 P&P 2010/ Onderwerp:
Convenant met aanbieders huishoudelijke hulp

 

Beslispunten:
Instemmen met:
1. het ondertekenen van het hoofdconvenant met de aanbieders huishoudelijke hulp
2. de voorgestelde tarieven voor HH1 en HH2
3. het ondertekenen van de uitvoeringsconvenanten met de aanbieders huishoudelijke hulp

Samenvatting:
Het college heeft in 2010 besloten tot het uitbesteden van de huishoudelijke hulp door middel van een onderhandelingsprocedure. Dit heeft geresulteerd in het ondertekenen van een hoofdconvenant en uitvoeringsconvenanten met zorgaanbieders voor het leveren van huishoudelijke hulp in Nieuwegein/Lopik.


Akkoord met voorstel

 


 


3. W. Kolff 8 februari 2011

 


 

Korte inhoud ingekomen stukken en te behandelen zaken Presidium

1 FIN 2011/2222 Onderwerp: Boardletter 2010

Beslispunten: 1. Kennisnemen van de Managementletter en Boardletter 2010 van de accountant.
2. Instemmen met de reactie op de Boardletter en deze te versturen aan de raad.

Samenvatting:
Naar aanleiding van de interim controle 2010 heeft onze accountant PriceWaterhouseCoopers een Boardletter uitgebracht. De Boardletter is bedoeld voor de raad en betreft een samenvatting van de onlangs uitgebrachte Managementletter waarin aan de belangrijkste bevindingen van de interim controle aandacht wordt besteed. In een reactie aan de raad gaat het college in op de inhoud van de Boardletter.

Akkoord met voorstel



2 PO 2011/2221 Onderwerp: Benoeming ambtelijk secretaris voor de klachtencommissie ongewenste omgangsvormen

 

Beslispunten: 1. De beleidsadviseur rechtspositie bij de afdeling OP benoemen tot ambtelijk secretaris van de klachtencommissie ongewenste omgangsvormen.
2. Vooruitlopend op de aanpassing van de klachtenregeling de P&O adviseur benoemen tot plaatsvervanger.

Akkoord met voorstel

 


 


4. H. V.D. Berg 8 februari 2011

 


 

Korte inhoud ingekomen stukken en te behandelen zaken Presidium

4 MO/P&P 2011/549 Onderwerp: Subsidie 2011 stichting De Kom voor de impulsregeling brede school, sport en cultuur (de combinatiefunctie cultuur)

Beslispunten: 1. Het werkgeverschap van de 0,6 fte aan combinatiefunctionarissen cultuur bij stichting De Kom te leggen.
2. Akkoord te gaan met de toekenning van een subsidiebedrag van €36.000 voor de uitvoering van de impulsregeling brede school, sport en cultuur (de combinatiefuncties) aan stichting De Kom voor 2011.

Samenvatting:
Het college heeft besloten om subsidie aan stichting De Kom voor 2011 toe te kennen en het werkgeverschap voor de combinatiefunctionarissen bij deze organisatie te leggen. Met deze subsidie wordt uitvoering gegeven aan de impulsregeling brede school, sport en cultuur (de combinatiefuncties). Het toegekende subsidiebedrag bedraagt €36.000. Alle leerlingen van de basisscholen ontvangen een kunsteducatief aanbod bestaande uit één les muziek, één les toneel en één les dans.

Akkoord met voorstel


 



5. H. Reusch 8 februari 2011

 


 

Korte inhoud ingekomen stukken en te behandelen zaken Presidium

1 S&B/RO 2011/2219 Onderwerp: Brief ex artikel 42 RvO van ONS inzake veiligheid sneltram

Beslispunten: In te stemmen met bijgaande concept-brief als antwoord op de door de door de fractie van ONS gestelde vragen over veiligheid van de sneltram.

Samenvatting:
De fractie van ONS heeft in een brief ex artikel 42 RvO nogmaals de veiligheid van de sneltram aan de orde gesteld. Aanleiding voor de brief is het raadsstuk 2010-245 waarin wordt gemeld dat Bestuur Regio Utrecht per 15 december 2010 de infrastructuur van de sneltram heeft overgenomen van Prorail en vanaf dat moment als eigenaar en beheerder integraal verantwoordelijk is voor het gehele tramsysteem. ONS vraagt het college om concrete antwoorden ten aanzien van o.a. de veiligheidsambities en het veiligheidsniveau in Nieuwegein. Het college antwoordt dat de concrete beantwoording van de vragen pas mogelijk is met de vaststelling van het Integraal Programma van Eisen (maart 2011) en het daarop volgende Uitvoeringsprogramma Veiligheid (zomer 2011).

Akkoord met voorstel



2 S&B/GB&V 2011/2217 Onderwerp: Toetreding Coöperatie ParkeerService UA per 1 juni 2011

 

Beslispunten: 1. Besluiten toe te treden tot de Coöperatie ParkeerService UA per 1 juni 2011, onder voorbehoud van goedkeuring door het college van gedeputeerde staten van de provincie Utrecht.
2. Bijgevoegde brief aan het college van gedeputeerde staten van de provincie Utrecht te tekenen en te verzenden.

Samenvatting:
Het College van B&W heeft, de Raad gehoord hebbende en die geen wensen of bedenkingen heeft geuit, besloten om per 1 juni 2011 toe te treden tot de Coöperatie ParkeerService UA. Hiermee zal zij in samenwerking met andere gemeenten het parkeerbeheer inclusief fietsparkeren op een zo'n efficiënt mogelijke wijze uitvoeren. Hieronder vallen alle beheertaken in gemeentelijke parkeergarages, fietsenstallingen en parkeerplaatsen in de openbare ruimte m.u.v. de parkeercontrole, die uitgevoerd zal blijven voorden door Stadstoezicht. De jaarlijkse bijdrage en beheerkosten evenals de éénmalige opstartkosten zullen binnen de beschikbare financiële ruimte van de Parkeerexploitatie kunnen worden opgevangen.

Akkoord met voorstel

 


 


B & W belicht 1 februari 2011


 

W. Kolff 1 februari 2011


 

 

 

 

Korte inhoud ingekomen stukken en te behandelen zaken Presidium

1 RO
2011/1726 Onderwerp: Resultaten Ondernemerspanel 5

Beslispunten: - Kennis te nemen van het vijfde onderzoek onder het
Ondernemerspanel over het ondernemersklimaat
- Kennis te nemen van de ontwikkeling van de werkgelegenheid in
Nieuwegein

Samenvatting:
Het vijfde onderzoek onder het Ondernemerspanel (ruim 350 leden)
ging over het ondernemersklimaat, een jaarlijks terugkerend
onderwerp. De belangrijkste uitkomsten zijn:
- De mening over ondernemersklimaat in Nieuwegein is in 2010
onveranderd gebleven. Gemiddeld cijfer is 6,6. Dit is gelijk aan het
cijfer van 2009.
- het panel was het meest positief over autobereikbaarheid en het
minst positief over snel kunnen vinden van geschikt personeel.
- volgens het ondernemerspanel zijn Nieuwegeinse ambtenaren
over het algemeen vriendelijk en beleefd. Over het begrip voor
ondernemers was men echter minder positief.
Ontwikkeling werkgelegenheid Nieuwegein:
Uit recente gegevens van de Provincie Utrecht is gebleken dat de
werkgelegenheid in Nieuwegein op peildatum april 2010 met 5
procent is gedaald ten opzichte van april 2009, tot ruim 38.000
fulltime arbeidsplaatsen. Dit in tegenstelling tot Houten (stijging)
en Utrecht (gelijk gebleven). Het aantal Nieuwegeinse vestigingen
is wel gestegen, tot bijna 3.900.
Deze uitkomsten èn de ontwikkeling van de werkgelegenheid zijn
een bevestiging om het actieprogramma uit de Economische visie
Nieuwegein 2010-2014 uit te voeren.

Akkoord met voorstel

 


 


4. H. V.D. Berg 1 februari 2011

 


 

Korte inhoud ingekomen stukken en te behandelen zaken Presidium

1 P&P
2011/1727 Onderwerp: Subsidie 2011 KMN Kind & Co voor peuterspeelzaalwerk en
voorschoolse educatie

Beslispunten: Akkoord te gaan met de toekenning van een subsidiebedrag aan
KMN Kind & Co voor 2011 van € 177.284 voor het regulier
peuterspeelzaalwerk en van € 400.122 voor het
peuterspeelzaalwerk met voorschoolse educatie.

Samenvatting:
Het college heeft besloten om subsidie aan KMN Kind en Co voor
2011 toe te kennen. De activiteiten die met deze subsidie worden
uitgevoerd zijn het reguliere peuterspeelzaalwerk (266 plaatsen) en
het peuterspeelzaalwerk met voorschoolse educatie (128 plaatsen).
Aan voorschoolse educatie kunnen peuters deelnemen vanwege
hun dreigende taalachterstand. Het toegekende subsidiebedrag
bedraagt totaal € 577.406.

Akkoord met voorstel

 


 


5. H. Reusch 1 februari 2011

 


 

Korte inhoud ingekomen stukken en te behandelen zaken Presidium

1 BEH 2011/27 Onderwerp: Gladheidbestrijding 2010-2011, vragen ex art. 42

Beslispunten: Instemmen met de bijgevoegde conceptbrief over de
gladheidbestrijding 2010-2011 in antwoord op de art. 42 brief van
Trots op Nederland, Nieuwegein, VSP en Leefbaar Nieuwegein

Samenvatting:
De fracties van Trots op Nederland Nieuwegein, VSP en Leefbaar
Nieuwegein stellen vragen over de organisatie van de
gladheidbestrijding. Deze worden met een brief beantwoord.

Akkoord met voorstel


 

B & W belicht 25 janurari 2011


1. C.M. De Vos 25 januari 2011

 


 

Korte inhoud ingekomen stukken en te behandelen zaken Presidium

1 CJP 2011/1032 Onderwerp: Koninginnedag 2011

Samenvatting:
De laatste jaren is gebleken dat bij de vrijmarkt op het Muntplein
op Koninginnedag coördinatie op de organisatie noodzakelijk is.
Deze coördinatie behelst met name het controleren op en
handhaven van de vrijmarktgrens en het vrijhouden van
vluchtwegen en doorgangen. Het college van burgemeester en
wethouders heeft besloten dat de gemeentelijke organisatie voor
Koninginnedag 2011 voor deze coördinatie zorg draagt.

Beslispunten:
Het college:
1. spreekt de intentie uit over te gaan tot de coördinatie van